2009. július 15., szerda

Transformers: The Revenge of The Fallen - The Game

Valamikor említettem a film kapcsán h leszedtem a játékot és majd ki fogom probálni és meg is osztom Veletek mire is jutottam. Nah hát mostanra jutottam el oda h volt időm meg hangulatom is ahoz h egy kicsit nekiálljak jobban játszani. Mivel irtozatos meleg van, így az én szobámban elég nehéz meglenni ezért lejjed húzódtam egy szintel, ahol is nekiálltam játszani. Először is voltak kisebb gondok a játékkal. Mondhatni nem is olyan kicsik. Az volt a probléma legelőször h nem volt hajlandó menteni az átkozott, ami azért elég gáz. Ez olyan szinten meg is nyilvánult h kb 4 szer kezdtem ujra a játékot így egy-egy hét (vagy több) kihagyással mire meg tudtam oldani h mentsen. Az volt a problémája h a windows felhasználói fiók nevem a lenti gépen tartalmazott egy ékezetes karaktert, egy Á betűt és ez nem tetszett neki. Ki érti ezt, de miután létrehoztam egy AAAA felhasználót és onnan indítottam el nem volt gond. Igazából a sok ujrakezdés miatt az első 4 küldetés már eléggé idegesítő volt mert tudtam mi mikor hol fog lőni így aztán elég gyorsan meg is csináltam őket. De haladjunk sorjában.

A játék egyértelműen a film köré annak cselekménye köré épül. A filmben látott helyszínek jelennek meg, néhol kiegészítésekkel is hogy azért legyen már vmi hossza is a játéknak. Nekem az például tetszik és persze gondolom az ujrajátszhatóságot akarták azzal növelni h mind Autobot mint pedig Álca ként végig lehet tolni a küldetéseket. Értelemszerüen mindig a másikat kell meg akardályozni h elérje célját, ezt Optimus a játék elején lévő introban remekül meg is mondja "one side most win". Szóval kiválasztod h kikkel akarsz lenni Autobot vagy Álca aztán pedig jön egy tutorial pálya amit sajnos nem lehet átugrani, meg kell csinálni akármennyire idegesítő. Az Autobotoknál az egyik legnépszerűbb "katonával" Űrdongóval kell teljesíteni az alapdolgokat, mozgás, ugrás, közelharc, lövés, autó-mód, majd pedig egy kis repülő tréning jön Breakaway-el. (Ő sajnos nekem ismeretlen ezért nem tudom a magyar megfelelőjét). Ezután veszi fel a játék a film történetvezetését, vagyis az események Shang Haiban folytatodnak, majd pedig szépen lineárisan halad előre a történet vezetés. Shang Hai után ujra visszamegyünk a nyugati partra ahol Foxit kell megmenteni és biztonságban kijuttatni a veszélyes zónából a szilánkal együtt. Aztán van amikor a hadseregnek kell segédkezni, vagy éppen a filmben látottak alapján Űrdongóval Sam-nek segíteni.

A játékban szerencsére nem csak egy "robottal" lehet lenni. Mindneki megjelenik mint játszható karakter, Optimus Fővezér, Űrdongó, Racsni, Acélfej és Breakaway.



Minden karakter rendelkezik egy elsődleges és egy másodlagos fegyverrel továbbá persze van a közelharci képesség is. Mindenkinél más és más az alkazható fegyver. Annyi nekem a problémám csak h nem mi válasszuk meg h mikor kivel megyünk hanem mindig a küldetéstől függően kijelölnek nekünk vkit. Igazából ha ez nem így lenne sztem mindig szinte Optimussal lennék vagy pedig Űrdongóval, esetleg még Acélfej jöhetne számításba a nagytűzerő miatt. Az karakterek eltérnek egymástól ami igaz annyira nem érzékelhető de picit azért változtat a játékmenten és szinesíti azt. Optimussal szinte megállíthatlan az ember, a 2 fegyverrel abszolút sima ügy az aprítás főleg miután már nem melegszik annyira túl egyik fegyver sem.

A közelharc sajnos nem kap akkora szerepet és nem tudunk olyan látványos dolgoakt csinálni mint a filmben. Üthetsz és kakukk, de szinte felesleges mert mindneki lő és idő sincs rá h verekedjünk. Szóval lőni kell mint az állat, itt emiatt néha amikor sok az ellen darálásba megy át a dolog de nem vészesen meg nem sokszor.

Igazából a játék mint azt így észre lehet venni az fiatalabb korosztálynak készült értem én ezalatt az ilyen 10-15 év körüli kategóriát. A nehezsége és a kezelhetősége alapján kb erre a korosztályra lőném be a dolgot. Több oldalon is olvastam h mennyien szídják a játékot mert így nem jó meg úgy nem jó stb. Igaz vannak hibái - amiket majd meg is írok - de annak a korosztálynak sztem teljesen jó játék. Az irányítás maga az annyria nem bonyolult, w a s d , a space-el ugrasz, a shift-et nyomva tartva alakulsz át autóvá, a bal egérgomb lenyomva tartásakor aktiválod a fegyvereket, és ezek közt pedig a T betűvel tudsz majd váltani. Engem pl az zavart csak h ha kocsi vagy akkor ahoz nyomva kell tartani a shiftet (vagy a jobb egér gombot ha nem fegyver módban vagy) h az is maradj, aztán meg h kocsi irányítása finoman szólva is nem jól sikerült. Az meg már csak hab a tortán h nem lehet megállni, ha kocsi vagy akkor padló gázzal mész előre akármi van.

Hát így a vége felé akkor nézzük még miről nem esett szó. Minden elpusztított ellenfél után kapunk energont amit aztán majd a küldetések közötti képernyőn tudunk elkölteni különböző csapatfejlesztésekre. Például később melegszik túl a fegyver, hamarabb hül le h ujra lehessen adni a levest, aztán a turbó boost (mer h ilyen is van) erősségét és időtartamát is lehet fejleszteni meg a különböző spec támadások erejét is . Szerintem azonban az elöbb említette közül az első kettő a legfontosabb az után h max életerőt is növelhető, hasznos dolog de a nehezségi fok miatt annyira nem létfontosságú.

A jaték maga az TPS nézetben van megvalósítva és kb így fest amikor tolod neki. Van egy radarod amire kapod h hova kell menni, ball fenn az idő- , jobb fenn pedig az energonszámláló van.

Nah hát akkor összeségében egy egész remek kis időtöltés ez a játék bár egy lendülettel végig lehet tolni a játékot, a fő cselekményszálat végigvinni kb 3 órámba tellet, de a mellékküldetéseket nem csináltam meg. Annak aki 100% os végigjátszásra utazik talán nyujthat olyan 8-10 óra játékot ellenkező esetben ez a felére redukálodik. Egyszerű kis megyek lövök primary objektivet teljesítek dolog. Kisebb korosztály számára tartalmasabb szórakozás a TF-s robotok irányítása és a sok robbantás mg lövés miatt. A kicsit idősebbek (16 év felettiektől kezdve) azért már vmivel többre vágynak. A grafika egy erős közepes az irányítás a korosztálynak megfelel. Ettől függetlenül akinek nagyon bejöttek a filmet ajánlóm h probálja ki, nem rossz azért Optimussal kivégezni a Bukottat :D , meg úgy egyébként sem olyan rossz időtöltés.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése