2009. július 17., péntek

Terminator Salvation

Tegnap este megint egy kis filmezésre adtam a fejem. Még a multkori kosarazás alkalmával Bigu mondta h elég jó az új Terminátor film gondoltam akkor megnézem. Nem vagyok igazából nagy fanatikus de láttam mindegyik részt eddig többször is. Igazából az első 2-vel semmi bajom nem volt azok nagyon tetszettek, amikor az elsőt láttam még kisebb koromban még tökre izgultam is h sikerül-e túlélni a Terminátor elleni küzdelmet (lehettem talán 6 éves, fogalmam sincs régen volt, azt tudom :D). A 3 az annyira nem alkotott maradandót számomra, meg ott már érzésem szerint a látványra meg a nagy bevételre akartak rámenni és én nem éreztem annyira korszakalkotónka mint az első 2 részt.

Update: Kicsit sztem túlságosan is részletesen írtam le a történetet, szal így utólag modósítva szólok h ha meg akarod nézni akkor csak az utsó bekezdést olvasd el :D mert az egész sztori le van írva és akkor sztem már úgy annyira nem izgi a film :)

Ezekkel a véleményekkel ültem neki a filmnek a tegnapi este folyamán. A film eleje kicsit érdekes volt, mert (lehet csak számomra) egy tök ismeretlen karaktert, Marcus Wright-ot láthattunk amint éppen a cellájában csücsül és várja a kivégzését és még az év is csak 2003 volt. Miután megtörtént szerencsétlen kivégzése, máris ugrunk az időben 2018-ra, ahol már egyből John Connor és csapata egyik hadműveletének lehetünk a szemtanúi. Behatolnak egy Skynet bázisba h fontos információkat szerezzenek, de más érdekes dolgokra is bukkannak. Mivel ez is csapda volt, Connor-on kivül senki sem marad életben, neki is segítséget kell hívnia h kihozzák, majd az ellenállás vezetőihez indul. Ezalatt a romok és robbanás okozta kráterekből tök sárosan a film elején megismert halálraítélt "kolléga", Marcus kerül elő. Itt már kezdett gyanus lenni a dolog vele kapcsolatban. Ezután Marcus útját követjük egy daraig nyomon. Eljut L.A. -be ahol csodálval határos módon Kyle Reese-be botlik, aki majd a későbbiek folyamán fontos szerepet fog játszani. Ez a fontos szerep pedig az h ugyebár Ő John Connor apja. Igaz itt egy 17 éves fiatal srác még csak, de a Terminátoros időutazás miatt egy kicsit összevannak kuszálodva a dolgok. Tehát Marcus és Kyle találkoznak és egy darabig együtt bujkálnak a városban. Ezután Marcus elhatározza h észak felé akar menni, San Francisco-ba ami mellesleg a Skynet egyik központja. Az odavezető úton sajnos egy vadász elkapja Kyle-t Marcus pedig nem tudja megmenteni. Az emberi ellenállás 2 vadászgépe a közelben van és a segítségükre is sietnek de könnyen leszedik őket. Az egyik pilóta azonban még időben katapultál, Marcus meg is találja és ezután együtt indulnak el az ellenállás főhadiszállására. Itt derül ki az h, Marcus valójában terminátor. Mégpedig akkor amikor egy aknamezőn sétálnak át és az aknák mágnesesek, és egyszer csak Marcus azt látja h a lábára tapadt egy akna és bumm. Itt derül ki róla h egy Ő egy félig ember félig gép hibrid. Közben persze figyelemmel kísérjük John Connor útját is aki az emberi ellenállás vezetőivel tanácskozik és kiderül h találtak egy jelet amivel le tudják állítani a gépeket. Ezt a fegyvert felhasználva akarnak világméretű támadást indítani a Skynet ellen. Azonban miután John megtudja Marcustól h Kyle-t a Sisco-i bázisra vitték halasztást kér. Egy csavar folytán meg kell bízni Marcusban akivel eddig teljes mértékben bizalmatalan volt a gép mivolta miatt. Így Marcus elindul h megkeresse Kyle-t és kiszabadítsa. Amikor bejut, elküldi a kordinátákat John-nak aki behatol és felkutatja Kyle-t. Közben Marcus a "irányító teremben" egy kis generálon vesz részt, helyre rakják az addigra már igencsak megroncsolódott szöveteit. Itt Skynet közli vele h egy olyan hibrid terminátor aki azért lett építve és tervezve h beszivárogjon és megölje John Connor-t, ami ugyebár eddig senkinek sem sikerült. Marcus ezt nem fogadja el és mivel félig ember képes az önálló gondolkodásra és cselekvésre nem tudja úgymond a fő gép felülírni. Közben az ellenállás hatalmas hibát követ el azzal, h megprobál támadni, ugyanis a jel amiről azt hitték h működik ugyancsak csapda volt, mert ez alapján Skynet bemérte őket és megölte az ellenállás vezetőit.
Nem kis harc árán Kyle Marcus és John kijutnak a bázisból. Igaz Connor súlyos szívsérülést szenved. Amikor kiderül h már nem bírja sokáig, Marcus önfeláldozóan neki adja a szívét h ezzel használja ki a 2. esélyt, amit kapott. A film vége pedig a szokásosnak mondható egy kis John Connor monológ és a legendás nincs végzet csak ha bevégzed mondat zárja a filmet.

Nekem igazából tetszett a film, a csavart h Marcus is terminátor egy ideig jól titkolják és igazából elsőre meglepő volt nekem is, annak ellenére h gyanus volt azért a dolog. A még másik, kicsit furcsa dolog ami nem tudom h most direkt alakul így, vagy csak véletlen, h igazából az események középpontjában nem teljes mértékben John Connor áll. Néhol kifejezetten háttérbe szorul, és inkább Marcus van előtérben. Ami persze nem feltétlen gond, csak ha már Terminátor sztem mindenki az várná h minden John Connor körül forogjon és tőle fügjön. Igazából sztem nem volt ez így baj. Nekem bejött és ajánalni tudom csak. Jó kis akció sok pörgés, a történet az kifejezetten jó és viszonylag folyamatosan leköt az h várod mi is következik. Mivel most csak divx-es minőségben néztem meg lehet majd egy 720p-s változatot majd megtekintek, mert úgy még jobb lesz a látvány. Nyugodt szívvel tanácsolom h akár moziban is sőt, ott még jobb lehet elsőre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése