2009. június 6., szombat

Lássuk megy-e még a Photoshop

Nah h legyen már egy kicsit már is itten a kosárlabdán kívűl most a photoshopról fogok írogatni ezt azt , vagyis arról h mit akarok most éppen megint össszehozni. Hogy meg ne lepödjön senki a változatosság kedvéért kosaras háttérkép lesz ez is. (aki több időt tölt velem az tudja h most az NBA nagydöntő miatt vagyok igy bekattanva) Szóval tehát nemrégiben idnult hódító útjára egy ujabb ismerősöm blogja még pedig a jó öreg Pityu barátomé (művészneve és blogcíme : Erdict - Dont hold back your Creativity). A kollega leginkább a photoshop és az ezzel történő varázslás, alkotás köré szándékozik szervezni a blog gerincét alkotó témákat, de azért ahogy a bevezetőben majd Ti is olvashatjátók, élete apró történéseibe is belekukkanthatunk (de nem ez lesz túlnyomó többségben). Nagy örömmel vettem erről tudomást h ilyen témában is lesz ismerős aki majd bolgot ír mert így majd lehet én is sok okossággal leszek gazdagabb. Magam is szoktam photoshoppal "garázdálkodni" ha időm engedi. Többnyire azomban ötlethiánnyal szoktam küzdeni. Egy a blogon belinkelt fórumról szoktam a kosaras háttereimet és képeimet összegyüjteni és néha ha kapok ezekből egy kis ihletet akkor magam is gazdagítom őket egy saját alkotással. Nem igazán olyan szinten dolgozom Én mint azok akik munkáit csodálhatom a gépemen, de igyekszem. Most ugyebár számomra nagy kosárlabda láz van mivel ugye aktuálisan zajlik a Nagydöntő, ez most egyfajta "alkossunk megint vmi kosaras képet" fajta dolgott hozott elő belőlem és most meglepő módon még egy egész komplett elképzelés is él a fejemben h mit szeretnék megvalósítani. Renngeteg stock fotó van a gépen szóval az alapanyagok sem szoktak gondot jelenteni, de azomban most a kép jellegéből adódóan nem volt elég a gépen található közel 3000 válogatott kép. Folytatni kellet a vadászatot az interneten h a megfelelő pozicóból a megfelelő szögből készült képek álljanak a rendelkezésre az ötletem megvalósítísához, ami a következő képpen néz ki kezdetleges formában ( a kép csak illusztrációt szolgálja, még nem volt időm a képek szélét, a kivágást rendesen megcsinálni éppen csak egymás melél dobtam a képeeket). Tehát ezért jelentett nagyon nagy problémát a képek összeválogatás mert olyan képek kellettek amiket egymást után rakva egyfajta folyamatos mozgás hatását keltik. Volt meg van is hasonló képem amit már mások elkészitettek, de még Kobe-s nincs is egyrészt meg én még ki akarom egészíteni a dolgot ezzel azzal h még lesz a képen egy nagy 3D-s szöveg is, továbbá egy két mutatós effektet is szeretnék kiprobálni. Kiegészítés képpen majd megy kis Illustratoros vektorokat is szánok neki diszités képpen, de ez még nagyon messze van. Rengeteg munkát fog majd igényelni a dolog mert ugye egyenként kell majd a képeket effektezni aztán majd szépen egy ilyen motion hatást kelltve vmivel még a mozgás illuzioját is meg kellene probálni visszaadni. Nem tudom mi fog belőle kisülni de remélem sikerül majd belőle vmi mutatósat kihozni. Az alapötlet ebből a képből származik aminek van animált változata is csak azt most nem találtam meg :D ezért érjétek be csak ezzel:
Még igazából szerencse h a neten ennyi mennyiségű kép elérhető ezekről a játékosokról és lehetővé teszik az ehez hasonló ötletek megvalósítását. Gondolkodom h majd egy kicsit részletesebben is bemutatom majd h hogyan haladok a kép megvalósításával de még nem tudom lesz e elég türelmem a sok pepecs munka mellet még dokumentálni is a dolgokat, meg igazából nem is akarom elvenni a új blog kenyerét sem :) csak most a friss új lelkesedés bennem is felébresztette a alkothatnékot. Amint jutok esetleg vmire azt megláthatjátok.

6 megjegyzés:

  1. Sok bolond ex-Cés blogol má' nyomon se tudom követni az RSS-eseket. :D Amúgy tényleg fasza. Meg Popiholla.

    VálaszTörlés
  2. :D Jah amugy ha megnézed lassan akiknek a kezdetben a közös blognál volt hozzáférese lassan mindenkinek lesz önálló külön blogja :D

    VálaszTörlés
  3. Am egy kérdés mennyire válogattam össze jól a képeket ? Jó lesz ez így ?

    VálaszTörlés
  4. sztem egész korrekt, először az első kép nekem sötét volt, de úgy döntöttem hogy esztétika miatt tökéletes :D

    VálaszTörlés
  5. Nyugi az még orvosolva lesz, csak ez egy gyorsan összevágott kép h értsétek mit is szeretnék megcsinálni. Majd amikor odajutok megfogom csinálni h azonos árnyalatban legyenek a "srácok" :D:D

    VálaszTörlés