2009. június 21., vasárnap

Hétvégi kikapcsolódás

Még sajnos nem teljesen tökéletes a kikapcsolodás élménye, mert még egy darab kurva vizsga helyet kapott a naptáramban következő hónap 1-jén. Azonban h erre azért fel tudjak rendesen készülni, beiktattam egy kis pihenő napo(kat)t hogy kicsit pihenjek. Ennek keretén belül mondom a már a notin porosodó filmek közül szedjünk elő párat és nézzük meg őket. Nem nagyon szeretek igazából egyedül filmezni de mivel nem nagyon tudtam magammal mit kezdeni kénytelen voltam. Meg így legalább nem nagyon zavartam azt aki éppen tanulni akart volna. Tehát nekiálltam megnézni h mit is találok a gépen, milyen filmekkel vagyok éppen ellátva. Az elsőnek megtekintett film a Benjamin Button különös élete volt. Nagyon sokat hallotta már róla és mindenki aki eddig nyilatkozott nekem róla abszólut azt mondta h érdemes megnézni mert nagyon jó film, egyedül azt hozták fel pici negatívumként h elég hosszu a maga majdnem 3 órás játékidejével. A film alapkoncepcióját már felvázolták nekem a film elött is, szóval kis ismerettel ültem neki. Ahogy elkezdődött egy pillanatra furcsán néztem h a látott képkockák alapján mintha ez nem is az lenne amire én számítottam volna. De picit elhamarkodva ítéltem. A történet - ami a cím is - egy öreg hölgy halálos ágyán indul elmesélésnek. A hölgy megkéri a lányát h olvasson fel neki a táskájában lévő könyvből mert szeretné még hallgatni a kellemes hangját a halálos ágyán. Így indul tehát a történet egy naplóból kerül felolvasásra. A story az első világhábórú végetérésének napján indul egy amerikai családnál New Orleans-ban. Éppen egy apa rohan hazafelé h a születő gyermekét láthassa. Sajnos nem éppen rózsás helyzet fogadja, ugyanis a felesége a kezei közt hal meg a szülés okozta szövödmények miatt, de halála elött megígérteti a férjével h vigyázzon a gyermekre. A férfi ezután meglátja a kisbabát és dühében és elkeseredettségében elrohan vele. Eldobja magától a kisgyereket és egy öregotthon lépcsőjén hagyja. Itt Queenie egy fekete hölgy talál rá aki az öregotthonban lakokat gondozza. Az ok amiért akkor az apja eldobta magától a fiút az az volt, h öregen ráncosan és alig élve született. Quennie is riadtan fogadja a kicsit de befogadja, mivel az orvos azt mondja h csak idő kérdése h meghalljon mivel rengeteg öregkori nyavaja gyötri. Így hát itt kap helyet magának és kezd el felnőni belülről, külsőleg pedig fiatalodni. Az emberek úgy kezelik mint egy öregembert közben Ő még csak gyerek. Ez időnként elég érdekes helyzeteket eredményez. Például amikor a hajókapitány elviszi őt egy lebujba és az első sexuális élményén átesik majd berúg az apjával és h feltegye az I-re a pontot hazaérve anyját egy kellemes róka családdal lepi meg. Ezután folyamatosan nyomom követjük ahogy külsőleg fiatalodik és belsőleg pedig felnő. Elég érdekes kettősség ez a filmben de sztem nagyon jól van ábrázolva ahogy a külsőleg öreg még a gyermeki vonásokkal küzd majd amikor eléri ugymond a normláis korát és kinézetét akkor már mint tapasztalt és edzett ember képétben látható. Sokat tanul az öreg otthon lakóitól , Chelsea hajó kapitányától és azoktól akikkel élete útján találkozik. Az elöbb említett hajóval sok helyen megfordul a világban majd végül a II. világhábórú egyik eseménye kapcsán keverednek egy tengeri ütköztbe ahol csak Benjamin és még néhanyan (talán 2en ) maradnak életben a legénységből. A sok érdekes elem mellet persze a románc, a szerelem is helyet kap a filmben. Benjain élete nagy szerelmét még a öregek otthonában ismeri meg kb 6-7 évesen. A kislány később világhírű balerina lesz, New York romlottsága meg is érinti és megváltoztatja. Aztán több bonyodalmas esemény kapcsán végül összejönnek és összeköltöznek. Egy napon pedig a gyermekáldás is megadatik nekik. Ekkor Benjamin 40-50 év körül járhat (sztem saccra, a történet vezetés alapján reaálisan) de külsőre egy ereje teljében lévő 25-30 éves. Daisy ekkor a 40es évei elején vagy a 30as évei végén járhat talán. Tehát amikor kiderül h gyerekük lesz sok kérdés felmerül. Benjamin fél attól h a baba is olyan lesz mint Ő volt. Azonban hiába félt, szerencsére egészséges és szép babájuk született. A baba első születésnapja után azonban Benjamin elhagyja családját mert Ő igazi apát szeretne a lányának nem pedig játszótársat, így még akkor haggya el lányát amig az nem emlékszik rá. Ahogy haladunk előre úgy válik világossá h a történet elején látható öreg hölgy az nem más mint Daisy, a lánya pedig nem más mint a kis 1 évesen magára maradt Caroline. Így tudja hát meg h valojában ki is az igazi apja. Ezután a napló tovább olvasása után megtudja h Benjamin úgy hallt meg h Daisy aki már ekkor elég idős volt beköltözött vele az öregotthonba és itt éltek amíg Benjamin teljesen kisbaba koráig vissza fiatalodott és meghallt. Sztem nagyon jó film, igaz picit az eleje lassan indul el de aztán teljesen leköt és érdekfeszítő.
Ezután a 2. film amit estébb néztem meg az az Angyalok és Démonok volt. Erről a filmről is olvastam ezt azt, többnyire az volt a benyomása mindenkinek h nem rossz film érdekes és leköti a nézőt meg kifejezetten érdekes ABBAN AZ ESETBEN ha nem olvastad könyvben. Nah hát aki ismer tudja h engem ez a veszély nem fenyegetett ugyanis nem vagyok egy nagy könyvolvasó. Szóval a story arról szól h éppen pápát kell választani az egyház élére és ekkor rabolja el egy ismeretlen a 4 legfontosabb pápa jelöltet. Azzal fenyegeti meg a Vatikánt h egy újonnan kifejlesztett vagyis inkább beszerzett anyagból, az anti anyagból készült bombával fogja a földdel az egyenlővé tenni a várost. Egy fenyegető levélben megírják a svájci gárdának h éjfélig óránként kivégeznek egyet a jelöltek közül és végül éjfélkor felrobbantják a bombát. A főszereplők, Tom Hanks egy professzor aki többször is összetűzésbe került már a Vatikánnal a könyvei miatt és az a tudós csaj akitől lényegében ellopták az anti-anyagot (az ő felfedezése). Szóval velük a csapat élén elkezdenek nyomozni a tettes után és probálják időben kideríteni a gyilkosságok helyszínét. Ez sajnos 3 esetben nem sikerül, csak a 4-nél. Közben a pápaválasztás miatti káosz is lassan de biztosan eluralkodik a Szent-Péter Tér környékén. Végül lassan kirajzolodni látszik h az egész egy cselszövés annak érdekében h az Evan McGregor által alakított szereplő megszerezze magának a pápai címet. Azonban amikor lelepleződik felgyújtja magát. Ez a film összeségében érdekes és egész jó a story itt ott sztem kicsit túl van játszva de nemvészes. A vége kifejezetten tetszik, abszólút nem úgy fejeződőtt be ahogy vártam.

A mai napra is jutott egy film. Ezt már elég régen szerettem volna megnézni is egyrészről, a másikról pedig illet is volna már régen megnéznem. De hát nah ami késik az nem siet. Így hát a mai délután folyamán érkezett el annak az ideje h megnézzem a Step Up-ot. Mindenki aki látta nagyon istenítette. A 2. részét már láttam így kicsit furcsa a dolog de igazából ezek után én is azt tudom mondani amit a többiek. Az első rész sokkal jobb mint a 2. .Ebben minden jobban el van sztem találva, a másikon sok helyen érződik h az a "jól sikerült akkor huzzunk le róla még 1 bőrt" dolog , így abban sztem duskálnak a mára már közhelyeknek számító hollywood-i történetépítő klisék. Tehát a story ott kezdődik h van egy fehér srác Tyler, aki szétver egy művésziskolában egy szindarabhoz fellállított diszletet és ezen rajta kapják. Így 200 óra közmunkára ítélik amit a suliban kell lehúznia. Itt takarítás közben betéved az egyik probaterembe ahol Nora és társai próbálnak. Elsőre megakad a szeme a lányon ahogy az lenni szokott. Később kiderül h Nora nagyon komolyan veszi a viszgatáncára való készülést, azomban egy baleset folytán a párja kificamitja a bokáját. Ekkor elindul a keresés egy ideigelenes táncpartnert után h legyen kivel gyakorolni amíg az alapértelmezett srác fel nem épül. Egy meghallgatás alkamával egy kilo pancser leszerepel amit Tyler takarítás közben végignéz, majd megkérdezi Norát h esetleg Ő nem lenne-e jó. Mind2en tudják h ekkor már Nora is látta Tyler-t táncolni és más lehetőség hiánya révén megbeszéli az igazgató nővel h engedélyezze a próbákat. Ezután elkezdődik a táncikálos rész, a 2 fiatal szépen összemelegszik és lángra lobban köztük aminek kell. A sztori ott hoz egy picit meglepő részt amikor a "rokkant" srác felépül és "játékra" jelentkezik. Ennek folytán ugye Tyler kiadak és otthagyja Norát és a probákat és nem válaszol semmilyen telefonra és egyébre. Végül azomban a végső előadásra csak betoppan az utsó pillanatban és egy fergetes előadást adnak elő amely meghozza Norának a várt szerődését. Ezeknek a tetejébe még Tyler-re is felfigyel a hölgy aki szerződtette Norát. A zenei világát tekintve abszólút az én világom, a tánc részei nagyon tetszenek. A főszereplő srác stílusa is bejön kivéve ezt a "leszarom az egészet" dolgot. A sztori is jó és nekem tetszik, a romantikus részek nem csöpögösek, inkább sztem életszerüek és jól eltaláltak, nem esnek túlzásokba. Szóval sztem ez is egy remek film.
Nah, tehát akkor ezeket tudtam a 7 végén megtekinteni. A köv hét elég hosszu lesz, tanulás , TF2 a moziban, albiból albiba vagy hazaköltözés búcsúbuli , és ezek után vizsga is majd vmikor ... érdekes és tartalmas másfél 7nek nézel elébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése