2009. augusztus 5., szerda

Nagygenerál kilátásban

Mostanában elég sokat gondolkodtam azon h lehet át kellene menni egy wordpressen acc-ra és onnan folytatni a blogolást. Ezen gondolat úgy merült fel h mivel most Viktor jelenleg szerkesztőség szempontjából hajléktalan, előfordult h írt tőlem postot. Így láttam h milyen neki az admin felülete. Sokkal jobb és bővebb lehetőséget biztósít ahoz h tartalmas és esztétikus postokat tegyük össze. Nekem itt a formázásra elég kevés lehetőségem van sajnos, kb egy sorban elférnek azok az ikonok amit ezt biztosítják. A másik esetben 3 sorban állnak rendelkezésre a hasznosabbnál hasznosabb lehetőségek. Ami még nekem nagyon nem jön be a blogger esetében az pedig a kép kezelés. Ha azt mondom h gyermeteg módon van megoldva akkor érzésem szerint nem túlzás, ahoz képest amit a másik felület nyújt. Több a beállítási lehetőség, barátságosabb a formázás.

Ami a másik probléma szokott az esetemben lenni, az a nagyon hosszú post. Viktor többször mondta h tegyem a "tovább" mögé a dolgokat és akkor majd sokkal jobb lesz a dolog. Hát tettem volna ha ugyebár lenne nekem olyan lehetőségem, de hát nincs. Ez igy nagyban segítene nekem és kényelmesebbé tenné a főoldalon való navigálást. Ezek mellet ugyebár a beépített statsiztikai rendszer is igen figyelemre méltó. Míg nekem külső forrást kell igénybe vennnem ahoz h számon tartsam a blog látogatottságát addig a konkurenciánál egy eszméletlen sokrétű és kiterjedt statisztikai motor dolgozik. Olyan dolgokat mutat meg amit én még ha csak akarok sem tudok kideríteni. Ezek is hasznos adatok és érdekesek is abból a szempontből pl h éppen honnan találtak a blogomra.

Itt merül még a másik fontos kérdés a találatok. A wp-s cucc sokkal jobb arányban rangsorolja a google találtait, sokkal előkelöbb helyen dobja ki a keresések alkalmával mint a blogger esetében. Ezeket felsorolva már bármely blogger szemében válóindokok lennének ezek, de én még gondolkodom. Az elsődleges ok a sok macera a bejegyzések átvitelével és a külső megváltozásával. Ragaszkodom az állandosághoz és most már a blog címe is jól bejáratott a külsővel együtt. A változás lehet h elég drasztikusan hatna az am sem annyira erős ám de stabil kis olvasótáborra. Minden esetre probálgatom nemsoká a dolgot. Igaz az augusztus folyamán több okből is leállások várhatók a blog esetében. Ezeket majd időben jelzem és magyarázom.

1 megjegyzés:

  1. sztem a bejegyzések átköltöztetése export-inport-al megoldható, legalábbis wp-en van rá lehetőség, hogy inportálj

    VálaszTörlés